Persbericht ReSound EnzoNucleus 3D

Van CI-leverancier Cochlear ontvingen wij het volgende persbericht:

ReSound EnzoNucleus 3D: vergoeding in een bimodale aanpassing met de Nucleus®-geluidsprocessor

Cochlear is verheugd dat de ReSound EnzoNucleus 3D, die bimodaal gekoppeld kan worden met de Cochlear™ Nucleus® 7-geluidsprocessor, is goedgekeurd voor een vergoeding door de zorgverzekeraar (in ZN categorie 99). Dit geldt voor de volgende toestellen:

• ReSound EnzoNucleus 3D 998, SuperPower AHO
  • ReSound EnzoNucleus 3D 988, HighPower AHO

Wat betekent dit concreet?
U kunt vanaf nu een vergoeding aanvragen bij uw zorgverzekeraar voor deze hoortoestellen. Bij goedkeuring van de zorgverzekeraar heeft u recht op de wettelijke vergoeding van 75% van de verkoopprijs.

Om voor vergoeding in aanmerking te komen moet aangetoond worden dat het ReSound EnzoNucleus 3Dhoortoestel enkel gebruikt gaat worden in een bimodale aanpassing met de Nucleus-geluidsprocessor. De ReSound EnzoNucleus 3D-hoortoestellen zijn identiek aan de ReSound Enzo 3D-hoortoestellen, maar hebben voor de bimodale toepassing een apart NVAB- en item-nummer.

Wat is bimodaal horen?
Gebruik maken van een CI aan het ene oor en een hoortoestel aan het andere oor heet bimodaal horen. Bimodaal horen geeft de CI-gebruiker een rijkere en natuurlijkere hoorervaring, waarbij het hoortoestel het geluid versterkt en akoestisch doorgeeft, gebruikmakend van het aanwezige restgehoor.

Hoe bimodaal horen werkt

1. Cochleaire implantaatsystemen bieden helderheid en scherpte
  2. Het hoortoestel versterkt het geluid voor een meer natuurlijk horen en om het richtinghoren te
    verbeteren
  3. De hersenen combineren de informatie van beide oren, zodat uw hoorervaring helderder, rijker en
    natuurlijker is

Een bimodaal hoorsysteem kan veel voordelen bieden:

• Meer helderheid en verbeterd begrip van spraak, vooral in lawaai
  • Betere bepaling van waar de geluiden komen
  • Eenvoudiger om geluiden te horen en spraak te verstaan
  • Betere geluidswaardering zodat u opnieuw van uw favoriete muziek kunt genieten

De implantaatsystemen van Cochlear werken met elk hoortoestel om deze voordelen van bimodaal horen te leveren.

Wat zijn de nu grote voordelen van bimodaal horen met de Nucleus 7-geluidsprocessor en het
EnzoNucleus 3D-hoortoestel?

• Made for iPhone (MFi)-functionaliteit:
    • Directe bimodale streaming van alle geluid vanaf de iPhone (en iPad/iPod) naar zowel uw Nucleus 7-geluidsprocessor als naar het EnzoNucleus 3D-hoortoestel
    • Gezamenlijke bediening met de Apple iOS-toegankelijkheidsinstellingen (microfoon/streamingverhouding, programmakeuze en volume). De toegankelijkheidsfuncties kunnen snel in- en
      uitgeschakeld worden door het instellen van een activeringsknop op de iPhone. Vraag uw audioloog voor instructies.
    • ReSound Smart 3D app met aanvullende instelmogelijkheden voor het hoortoestel
    • Cochlear Smart App met aanvullende instelmogelijkheden voor de CI-geluidsprocessor
  • Het bimodaal gebruik van de Cochlear draadloze accessoires: mini-microfoon 2, mini-microfoon 2+, tvstreamer en telefoonclip, respectievelijk ReSound-accessoires: MicroMic, MultiMic, TV streamer 2 en Telefoonclip+. Deze accessoires helpen u om zelfs in moeilijke luistersituaties beter te verstaan. Om te leren hoe u deze draadloze accessoires het beste kunt gebruiken, kijk op https://www.cochlear.com/nl/home/discover/cochlear-wireless-accessories
  • Uitzonderlijke geluidskwaliteit (Surround Sound by ReSound), waardoor het hoortoestel optimale ondersteuning biedt in de bimodale aanpassing

Dankzij de slimme bimodale hooroplossing van Cochlear kunt u nu genieten van de gecombineerde voordelen van bimodaal horen met de nieuwste Made for iPhone-technologie. Maak verbinding met de
mensen van wie u houdt en stream telefoongesprekken, video, muziek en entertainment direct naar beide oren, zodat u optimaal kunt horen en nooit een moment mist.

Dit persbericht werd beschikbaar gesteld door firma Cochlear. OPCI is niet inhoudelijk verantwoordelijk

Zoekt u meer informatie om u te helpen bij uw keuze voor een cochleair implantaat?
In Nederland hebben we vier verschillende CI-merken, namelijk Advanced Bionics, Cochlear, MED-EL en Oticon Medical. Overweegt u een CI, dan adviseert OPCI u zich goed te verdiepen in de verschillende producten. Dat kan bijvoorbeeld door informatiebijeenkomsten te bezoeken, informatiebrochures op te vragen of gebruikers vragen naar hun ervaringen. Kijk voor informatiebijeenkomsten van de andere merken op www.opciweb.nl of mail info@opciweb.nl met uw vraag.